Kirkkonummen koirametsä

SLäpp loss i hundskogen!

Kyrkslätts hundskog

• På timbasis kan du hyra ett drygt hektar stort ingärdat område med vacker och omväxlande skogsterräng i landsbygdsidyllen i södra Kyrkslätt, bara 8 km från Kyrkslätt centrum.
  • I hundskogen kan du låta din hund springa fritt och njuta av naturen på ett tryggt sätt.
  • Här får hunden vara hund!
  • Hundskogen är öppen enbart enligt tidsbokning.
  • Hundskogen är öppen varje dag året om kl. 6-22 och du kan boka hundskogen för eget bruk. Bokning sker via hemsidan.
  • Anländ punktligt då din tidsbokning börjar så att besökaren före dig hinner avlägsna sig.
  • Avlägsna dig från hundskogen och parkeringsplatsen genast då din tid är slut.
  • Rökning är förbjuden!
  • Ta bara en frisk hund till hundskogen. Lämna löpska tikar hemma. Vaccinationerna bör vara i kraft enligt Kennelförbundets regler.
  • Städa upp hundens avföring så hålls hundskogen trivsam! Bajspåsar finns till förfogande och på området finns det flera skräpkorgar.
  • Lämna inget ätbart efter dig i hundskogen. Hundskogen kan besökas av hundar med allergier mot olika födoämnen så plocka upp alla godbitar din hund eventuellt inte ätit.
  • Låt inte hunden gräva invid stängslet. Hundskogen är ingärdad med ett 2 meter högt pansarnät men nätet är inte nedgrävt i marken. Vänligen meddela oss ifall det finns brister i stängslet.
  • I hundskogen finns det ett utedass och i dasset finns första hjälputrustning.
  • I hundskogen finns en grillkåta och man kan köpa ved för 5 €/gång. Boka minst 2 h och 15 min tid om du vill göra upp eld.
  • Besök sker på egen risk. Området är kuperat och underlaget kan vara halt. Håll uppsikt över din hund. Kyrkslätts hundskog ansvarar inte för eventuella skador, på vare sig människa eller hund, som uppkommit under besöket i hundskogen.
  • Hundskogen och dess parkering är avsedd enbart för besökare som bokat tid!
  • Hundarna bör hållas kopplade utanför stängslet.
  • Vi betjänar gärna även på svenska, det går bra att ringa eller skicka meddelande om det är något du funderar över.
  • Välkommen till Kyrkslätts hundskog!

Grillkåtans anvisningar

• Boka minst 2 h och 15 min tid om du vill göra upp eld.
  • Du kan köpa ved i samband med att du bokar en minst 2 h och 15 min tid. Veden kostar 5 €/gång.
  • Vedlådan är låst och då du bokat och betalat får du en kod till lådans hänglås per e-post.
  • Använd bara den färdiga veden till att elda med.
  • Kontrollera att asklådan är tömd före du tänder eld.
  • Det finns en brandsläckare i kåtan.
  • Var försiktig – lämna aldrig elden utan uppsyn.
  • Säkerställ att elden slocknat före du åker.
  • Då det råder varning för skogsbrand är det förbjudet att göra upp eld.

KIRKKONUMMEN KOIRAMETSÄ / KYRKSLÄTTS HUNDSKOG

Hilavägen 357

02480 Kyrkslätt

Plats på kartan>>

Följ oss på some!

Tilläggsuppgifter

Kysy lisää tai pyydä tarjous!